مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش در سازمان‌ها، آموزش ضمن خدمت و اثربخشی (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش در سازمان‌ها، آموزش ضمن خدمت و اثربخشی (فصل دوم پایان نامه)
در 65 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه

سازمان‌ها سالانه مبالغ هنگفتي را براي آموزش مهارت‌هاي خاص هزینه مي كنند، بدون اينكه اثربخشي این آموزش‌ها به طور مطلوب اندازه‌گيري شود يا سيستم بازخورد مناسبي در سازمان وجود داشته باشد. از سوي ديگر هر گونه بي‌توجهي و سهل‌انگاري در ارزشيابي دوره‌هاي آموزشي موجب خواهد شد كه آن دوره‌ها به صورت اقدامي تفنني براي كاركنان و يا تلاش براي استفاده از مزاياي آن درآيد (جعفرزاده، 1386).
 بنابراین به منظور بهره‌برداري صحیح از مزایاي آموزش کارکنان و تحقق اهداف سازمان مستلزم توجه به اصولی از جمله هماهنگی رسالت‌ها واهداف کلی آموزش کارکنان با ویژگیهاي نظام آموزشی، ارتباط تنگاتنگ آموزش با نیازهاي شغلی، توسعه اي و فردي کارکنان، مداومت و سنخیت آموزش‌ها با ویژگی‌هاي کارکنان، ایجاد انگیزه‌هاي قوي براي کارکنان، و کاربردي بودن آموزش‌ها ضروری است (توکلی، 1388). ارزیابی دوره‌هاي آموزشي يك ابزار لازم و ضروري براي مدير آموزش محسوب مي‌شود. ارزیابی جزء لاينفك نگرش سيستماتيك به آموزش محسوب مي‌شود. از ارزيابي آموزش تعابير مختلفي شده است. هدف ارزيابي، مانند نظارت، گردآوري اطلاعات براي بهبود فرآيند برنامه‌ريزي است. بايد توجه داشت كه ارزيابي فقط يك بار پس از اجراي برنامه آموزشي انجام نمي‌پذيرد بلكه در تمام طول اجراي برنامه به طور مستمر ارزيابي بايد انجام گيرد تا تطبيق عملكرد را با هدف برنامه ميسر سازد (گروه مشاوران يونسكو، 1369).
با هر استدلال و منطقی در دنیای پیچیده امروز و در سازمان‌های پیچیده ارزیابی یک عنصر نیرومند مدیریت در رشد و اعتلای کیفیت کار به حساب می‌آید و باید به ارزیابی بعنوان یک عنصر کلیدی که بصیرت ناشی از شواهد عینی و نه تصورات ذهنی را پشتوانه تصمیمات می‌سازد، نگریست (حجتی، 1379).
به علاوه، هر برنامه‌ای نیاز به بررسی و ارزیابی دارد. خصوصأ برنامه در حین اجرا باید بررسی شود تا حوزه‌هایی را که نیاز به اصلاح و تجدید نظر دارند، مشخص شود و مشکلات برنامه بازگو شود. یک ارزیابی باید بتواند فعالیت‌های اجرا شده را توصیف کند و بطور ادواری پیشرفت شرکت‌کنندگان را از جهات مختلف اندازه‌گیری نماید (هومن، 1375).
اغلب از عاملان ارزیابی خواسته می‌شود تا ارزش و شایستگی هدف‌های تدوین شده برای یک برنامه یا دوره آموزشی را مورد سنجش قرار دهند، و از میان آنها هدف‌هایی را که از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار هستند جهت اجرا فراهم سازند، روش به کار برده براي انتخاب و تعيين هدف‌هاي آموزشي «سنجش نيازهاي آموزشي» ناميده مي‌شود (کيامنش، 1379).
شايد بتوان گفت که مهمترين هدف مطالعات ارزیابی فراهم‌سازي اطلاعات براي برنامه‌ريزان بوده است. فرآيند ارزیابی مي‌تواند منتج به شناسايي مقاصد، اهداف و ميزان تحقق آن اهداف و مقاصد گردد (فتحي واجارگاه، 1377).



قسمتی از پیشینه تحقیق:
 در پژوهش بزاز جزایری (1384) در بررسی و ارزیابی دوره‌های آموزشی برگزار شده در شرکت ملی فولاد ایران، ترکیبی از مدلها و الگو‌های ارزشیابی اثربخشی آموزشی به ‌کار گرفته شد. شاخص‌های متعددی مانند انطباق محتوای دوره با نیازهای آموزشی کارکنان، تناسب اهداف آموزشی با اهداف و سیاست‌های شرکت، درک اهمیت آموزش از سوی مدیران، اعتبارات کافی و مناسب، کیفیت اساتید، نحوه برخورد مدیران با کارکنان پس از دوره آموزشی، افزایش علاقه و تلاش کارکنان برای یادگیری بیشتر، افزایش دانش و اطلاعات شغلی، بهبود عملکرد شغلی و... برای سنجش اثربخشی به‌ کار گرفته شد. بر اساس نتایج بدست آمده گر چه دوره‌های آموزشی برگزار شده طی سالهای 77 تا 81 از اثربخشی کامل و مطلوب برزخوردار نبوده است ولی با توجه به محاسبات آماری انجام شده می‌توان ادعا نمود که اثربخشی آموزش‌های سازمانی شرکت ملی فولاد به طور معناداری از میانگین فرضی (60 درصد حداکثر امتیاز اثربخشی) بالاتر بوده است. میزان اثربخشی دوره‌های آموزشی بر بهبود عملکرد کارکنان شرکت فولاد برابر با 70 درصد و با اطمینان 99 درصد معنی دار بوده است. از نظر متغیرهای تعدیل کننده نیز مشاهده شده است که بین نظرات نمونه‌های تحقیق به تفکیک سمت سازمانی (مدیر- کارشناس) و میزان تحصیلات نسبت به اثربخشی برنامه‌های آموزشی برگزارشده تفاوت معنا‌داری وجود داشته ولی به تفکیک متغیرهای رشته تحصیلی و سابقه خدمت در شرکت تفاوت معنا‌داری وجود ندارد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
٢-١- مقدمه   
2-2 – آموزش   
2-3 - تفاوت آموزش و پرورش عمومی و آموزش کارکنان در سازمان   
2-4- آموزش در سازمان‌ها   
2-5-  انواع آموزش در سازمان‌ها   
2-5-1- آموزش قبل از خدمت   
2-5-2- آموزش بدو خدمت   
2-5-3- آموزش ضمن خدمت   
2-5-4- آموزش بعد از خدمت   
2-6- آموزش ضمن خدمت   
2-6-1- اهداف آموزش ضمن خدمت كاركنان   
2-7- مزایای آموزش كاركنان   
2-8- جایگاه، فلسفه و ضرورت اثربخشی آموزشی در سازمان‌ها   
2-9- شاخص‌های اثربخشی آموزش   
2-10- ضرورت تعيين اثر‌بخشي برنامه‌هاي آموزشي   
2-11- اثربخشی   
2-11-1- تعریف اثر بخشي   
2-11-3- مفهوم اثربخشی آموزشی   
2-11-4- ارزیابی اثربخشی درونی   
2-11-5- ارزیابی اثربخشی بیرونی   
2-11-6- تعيين‌ بازده‌ آموزش   
2-11-7- ارتقاء كيفيت‌ آموزش   
2-11-8- ارزيابي اثر‌بخشي دوره‌هاي آموزشي   
2-11-10- عوامل مؤثر براثربخشي برنامه‌هاي آموزشي   
2-11-11- مؤلفه‌هاي اثربخشي   
2-11-12- دیدگاه‌های اثر بخشی   
2-11-13- رویکردهای موجود به اثربخشی   
2-11-13-1- رویکرد مبتنی بر تامین هدف   
2-11-13-2- رویکرد مبتنی بر تامین منابع سیستم   
2-11-13-3- رویکرد مبتنی بر فرایند دروني   
2-11-13-4- رویکرد عوامل استراتژیک   
2-11-13-5- رویکرد ارزشهای رقابتی   
2-11-14- مدلهای اثربخشی آموزش   
2-11-14-1- مدل فرایندی ارزیابی برنامه های آموزشی   
2-11-14-2- مدل هدف مدار تايلر  
2-11-14-3- روش اديورنه   
2-11-14-4- روش دفيليپس   
2-11-14-5- روش C.I.P.O   
2-11-14-6- مدل آزمايش اجتماعي   
2-11-14-7- روش T.V.S    
2-11-14-8- روش كرك پاتريك    
2-11-14-8-1- سطح یک ـ واکنش    
2-11-14-8-2- سطح دوـ یادگیری    
2-11-14-8-3- سطح سه ـ رفتار    
2-11-14-8-4- سطح چهارـ نتایج    
2-11-14-9- مدل ارزشيابي مبتني بر مدافعه    
2-11-14-10- مدل ورودی ـ فرآیند ـ خروجی    
2-11-14- 11- مدل تلفیقی ارزیابی و اثربخشی آموزشی    
2-11-14- 12- مدل انگیزشی اثربخشی آموزشی نئو    
2-11-14- 13- مدل انتقالی اثربخشی بالدوین و فورد    
2-11-14- 14- مدل اثربخشی آموزشی ماتیو و مارتین    
2-11-14- 15- مدل انتقال هولتون   
2-12- نقش منابع انسانی در صنعت گردشگری   
2-13- آموزش منابع انسانی در صنعت گردشگری   
2-14- پیشینه تحقیق   
2-14-1- تحقیقات خارجی   
2-14-2- تحقیقات داخلی
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 136 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:151 کیلوبایت

 قیمت: 19,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش در سازمان‌ها،آموزش ضمن خدمت و اثربخشی (فصل دوم پایان نامه)
    در 65 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده