مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل پيشرفته مديريت كيفيت جامع، تاريخچه EFQM

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل پيشرفته مديريت كيفيت جامع ، تاريخچه EFQM فصل دوم . ادبیات تحقیق 10 2 - 1 - مقدمه 11 2 - 2 - مدل پيشرفته مديريت كيفيت جامع 11 2 - 3 - گروه كنترل كيفيت ( QCC ) 12 2 - 4 - تاريخچه جوايز كيفيت در ايران 13 2 - 5 - تاريخچه EFQM 14 2 - 6 - تاریخچه مدل تعالی در جهان 15 2 - 7 - تعاریف تعالی 18 2 - 8 - مزايا مدل تعالي سازماني 19 2 - 9 - نقاط ضعف مدلEFQM 20 2 - 10 - جایزه ملی کیفیت ایران INQA 21 2 - 11 - آشنايي با تعالي سازماني 21 2 - 12 - اهداف مدل سرآمدي EFQM 21 2 - 13 - نمايي از مدل EFQM 22 2 - 14 - معيارهاي تعالي سازماني مدل EFQM 22 2 - 15 - دلایل انتخاب مدل تعالی در ایران 26 2 - 16 - پیشینه تحقیق 27 - 1 - مقدمه دکتر حیدر امیران عضو هئیت عملی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر عامل شرکت مشاورین کیفیت ساز ، در مقدمه کتاب راهنمایی گام به گام سرآمدی سازمانی بر اساس مدل های EFQM / INQA می گوید : وقتی به حرکت های کیفیت خواهی در ایران نگاه می کنیم ، پی می بریم که ما در زمینه مفاهیم کیفیت یک قصور بزرگ داشته ایم و آن اینکه متاسفانه اقدامی برای بومی کردن مفاهیم عمدتا وارداتی کیفیت ( که صد البته ضروری و لازم هم هستند ) نکرده ایم و این خلائی بسیار بزرگ است که هر روز عمق آن بیشتر و بیشتر می شود . ایشان اضافه می کند که حال نوبت اندیشمندان و صاحبنظران کیفیت است که کیفیت ایرانی بر پایه اصول ، باورها و راهکار خاص ایرانی طراحی کرده و به هموطنان خود عرضه کنیم البته این کار خود بسیار دشوار تر از وارد کردن مفاهیم آماده غربی و تلاش در جهت رشد و اشاعه آن میان هموطنان است اما چه باک که حلاوت این کار سنگین و دشوار پذیر کیفیت و تصاحب و جان ایرانیان در کلیه عرصه های کسب و کار است . 2 - 2 - مدل پيشرفته مديريت كيفيت جامع براي اينكه روشي جامع و سيستماتيك جهت پياده سازي مديريت كيفيت جامع داشته باشيم بايستي در ابتدا مدلي مفهومي را توسعه دهيم . اين مدل بايستي ساده ، منطقي و به قدر كافي جامع و فراگير باشد همچنين اين مدل بايد توانايي تحمل و كاربرد در شرايط بسيار متغير بخش هاي جديد را نيز داشته باشد . مدل مديريت كيفيت جامع پيشرفته به منظور حمايت از سيستم مديريت كيفيت جامع از يك روش يكپارچه و هماهنگ استفاده مي كند . اين سيستم مديريتي در واقع يك فرآيند بهبود مستمر مي باشد كه سازمان را متعهد مي كند

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 62 مشاهده

کد فایل:38292

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۶

حجم فایل ها:58.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,000 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط